Euskaraz eta literaturaz zipriztinduz

2017(e)ko martxoaren 13(a), astelehena

Praktika ona diseinatzen: Batxilergoa



Oraingo honetan batxilergorako praktika ON bat diseinatzerakoan kontuan hartu behar ditugun gakoak adostu behar izan ditugu talde-lanean.

Talde-lanari ekiteko, gai honetan esperientzia duten aditu batzuen azalpenak entzuteko aukera izan dugu: alde batetik, Birginia Pozok, aurreko jarduerako bideoan Ainhoa Pujanak emandako azalpenetan sakonduz, 6Cen nondik norakoez azalpen zehatzak eman dizkigu bideo berri batean. Gure ikasleak ikasle arrakastatsuak bihurtzeko gakoak zeintzuk diren aipatu dizkigu, gure jardunean beharrekoak izango direnak; beste aldetik, Sare Hezkuntza Gelan  murgilduta dauden ikastetxeko arduradunek helarazitako azalpen interesgarriak; eta, azkenik, PraktikaON-ak #eDIGCOMP-en hangoutaren bideoan aipatutakoak.

Ikastaro honetako irakasleek gure taulan “kudeaketa-estrategiak izateko eta garatzeko” atala jarri digute “konfiantza eta autoestimua” agertu beharrean eta azken hau faltan bota dut; hala ere, bertan aipatuko nukeena sormenaren atalean sartu dut, emozioak hor ere kokatuko nituzkeelako.

Talde-lanean osatutako taula txertatzeaz gain, hangoutaren bideoa ikusi osteko hausnarketa gehituko dut jarraian. 




Gutxienez behar dugu...
Ongi egoteko behar dugu...
Bikain aritzeko behar dugu...
KOLABORAZIOA BULTZATZEKO EDO SUSTATZEKO
- Espektatibak izan, helburuak zehaztu
- Eztabaidarako jarrera positiboa izan
- Kolaborazio lanabesak ezagutu
- Ikasleak/ lankideak ezagutzeko prestutasuna.


- Lana eta lan prozesuarekiko adostasuna izan
- Beharrizanak identifikatu
- Irakasleon arteko komunikazio-sistema eraginkorra
- Ikasle/lankide harremanetan sakondu.
-Lana norberarena ere dela sentitu, proiektuaren parte garrantzitsua garela sentitu
-Hezkuntza komunitatearen sare egonkor bat
- Denbora konkretua horri dedikatzeko
- Denon arrakasta bermatu: jarduera denon arrakasta lortzeko modukoa izatea
- Ikasle/lankide harremanetatik jasotakoa baliatu.
KOMUNIKAZIOA BULTZATZEKO EDO SUSTATZEKO
- Ikasleen nahia eta beharrak identifikatu
- Entzuten jakin.
- Komunikazio lanabesak ezagutu
- Transmisioan, norengandik, nola eta norentzat galderen erantzunak definitzea
- Espazio egokiak sortu.
-Alderdi emozionala eta autoestimua garatuta izan (ikasle zein irakasleok)
- Komunikazio bide egokiena (komunikazio jasotzaileen arabera) bilatzea eta gauzatzeko oinarrizko baliabideak izatea
- Segurtasun oinarriak finkatzea.
- Komunikazio tresna bateratuak.
- Hurbiltasuna eta konfiantza
- Talde kooperazioa landu
- Etxekoek eta ikastetxeko kideek jakitea zertan ari garen, konplizitateaz arrakasta lortzeko
- Komunikazio bide azkarrak eta seguruak erabiliz partaide guztien aportazioak jasotzea eta optimizatzea
- Komunikazioa denon esku.
EDUKIAK
PROPOSATZEKO
ETA LANTZEKO
- Beharren errealitate azterketa bat burutzea
-Arazo egoera egoki bat diseinatzea
-Interesa sortu
- Helburuak zehaztu
- Curriculum zehaztu bat
- Moldatzen jakin.
 - Egiten ari garenari balioa eman
- Proiektua bera, errealitatean aplikatzeko baliabideak ezartzea
- Irakasleon arteko komunikazio-sistema eraginkorra
- Irakasleon arteko lankidetza.
- Planifikazioa
- Edukien elkarreragina izatea
- Tresnak eskaini
- Ikastetxeen arteko kolaborazio-sarea
- Emaitza lortu ondoren, arazo egoera berri bat sortzeko eduki nahikoa izatea, berriz ere prozesu berri bat hasteko
- Irakasle guztiek eduki bateratuak sortzea.
PENTSAMENDU
KRITIKOA
GARATZEKO
- Barne hausnarketa (indibiduala zein kolektiboa)
- Ikuspuntu orokorra
- “Atzerantz begiratuz aurrera egitea” oinarri hartzea.
-Irekitasuna: jarrera positiboa izatea
- Eskolaren helburua zein den garbi izan.
- Beharrizanak identifikatu
- Gure lanaren behaketa eta kritika
-Autokritikarako gaitasuna
-Kritika konstruktiborako gaitasuna izatea
- Kritika sustatu
-Ikasleen autoestimua landu: lorpenak ospatu, espezial sentiarazi...
- Erlazio estu beste irakasleekin eta bilerak komunean jartzeko
- Lanean/ekoizpenean jasotakoa txertatu.
- Ikasleak arazoen aurrean jarri
SORMENA ETA BERRIKUNTZA
SUSTATZEKO
- Talde lana, sormena, sustatu, landu…
- Ikasleak erronka baten aurrean jarri
- Ikasleen interesetatik abiatu.
- Aurrez eginiko edo sortutako proiektuen ezagutza izatea
- Espazio eta baliabide egokiak
- Malgutasunez jokatu.

- Presio kurrikular gutxiago
- Sortzen den berri horretatik tiraka jarraitu.
- Berrikuntzak txertatu.
KUDEAKETA-
ESTRATEGIAK IZATEKO
ETA GARATZEKO
-Ikas komunitate guztiaren babesa
-Erabiltzaileon konpetentzia digitalen ezagutza neurtu
- Zuzendaritza-taldeak lan-karga administratibo gutxiagorekin
- Espazio eta baliabideak birpentsatu.
- Espazio eta baliabide egokiak
- Guztion inplikazioa.
- Plataforma digital sendo eta komun bat
-  Espazio eta baliabideak denon esku/kontu
 
Ikaslea izan behar da abiapuntua. Klase magistralaren eredutik proiektuetan oinarritutako irakaskuntzara egin behar dugu jauzi. 6Cak aurrera eramatea ezinezkoa delako klase magistralen bitartez. Irakaslegoaren inplikazioa guztiz beharrezkoa da, denon kolaborazioa. Andekak bere azken berbetan esandako aipua nabarmenduko nuke: baloreak ezin direla teoriarekin irakatsi jarrerarekin baizik.

Hangoutaren bideoan Josik zailena oreka lortzea dela dio: 6Cko gako guztiak landuta zelan lortu oreka. Orain arte izan dudan esperientzian oinarrituta, niretzat zailena irakasleon arteko kolaborazioa da. Amaiak dioen bezala, irakasle askok ez dute ezer berria sortzeko edo egiteko asmoa eta jarrera horrek besteon bidea oztopa dezake. Adibidez, zuk zeuk gai bat modu batera landu eta jorratu arren, agian maila bereko beste geletan klase magistral bidez irakasten dute gai berbera eta ikasleak eta gurasoak galdezka eta kexaka hasten dira, konparaketak egitea naturala eta normala delako. Niri gertatu zait hori eta ez diot irtenbide errazik ikusten, irakasleon jarrera hori aldatzea ez delako hain erraza: eguneroko erosotasun ez praktikotik, lan egiteko modu praktikorako jauzia ez delako askorentzat hain erosoa.

Niretzat guzti hau erronka oso erakargarria da, baina momentu honetan, ordezkoak gabiltzan moduan, egonkortasun barik, gaitz samar ikusten dut paper aktibo bat izatea, helburua arrakastatsua izatea. Izan ere, ezin dut nik nahi dudan irakaskuntza mota ondo txertatu, horretarako esperientzia beharrezkoa delako, esperimentazio bidez bide zuzena marrazteko.

Bukatzeko gauza bat esan  gura dut, berak gonbidatu gaituenez, hortxe botako dut nik ere: Josik bezala nik ere pasatu nahiko nuke Juanen gelan goiz bat, pizza nire kontura!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina